Totes les persones físiques i/o jurídiques que duguin a terme l'activitat d'allotjament turístic, de les modalitats que estableix el Decret 75/2020, de 4 d'agost, de turisme de Catalunya: establiments hotelers, turisme rural, càmpings, apartaments turístics, habitatges d'ús turístic (HUT), àrees d'acollida d'autocaravanes i llars compartides.
Segons la Llei Orgànica 4/2015, en el seu article 25.1, els establiments que es dediquen a l'hostalatge realitzen activitats rellevants per a la seguretat ciutadana i tenen l'obligació de comunicar els seus hostes a la policia.
El Reial Decret 933/2021, de 26 d'octubre, pel qual s'estableixen les obligacions de registre documental i informació de les persones físiques o jurídiques que exerceixen activitats d'hostalatge i lloguer de vehicles a motor, estableix i amplia en el seu article 2.1 quines es consideren aquestes activitats. Incloent-hi la d'operadors turístics que presten serveis d'intermediació i les plataformes digitals dedicades a la intermediació a través d'internet.
Descarregar el formulari PI15 (enllaç al document en castellà i en català), emplenar el document amb totes les dades correctament, imprimir i signar per totes les persones que constin i enviar telemàticament amb la documentació necessària a través d'aquest mateix web de Registre de viatgers d'establiments d'hostalatge. El trobareu a l'apartat Alta d'establiment d'aquesta web o bé a l'enllaç https://registreviatgers.mossos.gencat.cat/mossos_hotels/AppJava/
Informació a adjuntar: còpia de tots els DNI/NIE/PASSAPORT/ID (ambdues cares) de la/es persona/es (físiques i/o jurídiques) que constin al formulari PI15 i còpia de la llicència de l'ajuntament o número d'inscripció al registre de Turisme de Catalunya. Es podran adjuntar un màxim de vuit (8) documents.
És un codi únic assignat per cada establiment turístic que certifica que està registrat i que s'ajusta a la normativa establerta pel departament de turisme.
El Registre de Turisme de Catalunya és l'encarregat de realitzar el manteniment d'un cens públic dels allotjaments turístics legals existents a Catalunya.
El NIRTC ha de constar en tota mena de publicitat, promoció o comercialització; independentment dels mitjans que s'utilitzin audiovisuals, electrònics, informàtics i per sistemes o aplicacions interactius.
Més informació directament a la pàgina del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya: https://empresa.gencat.cat/ca/treb_ambits_actuacio/turisme/emo_canal_intern/normativa/disposicions-generals/preguntes-frequents-decret-75-2020/index.html
En els casos excepcionals en què s'acrediti la impossibilitat d'enviar el formulari (PI 15) telemàticament, es podrà presentar en qualsevol comissaria de la Policia de la Generalitat - Cos de Mossos d'Esquadra. En aquest cas, el titular haurà de portar dues còpies del formulari i presentar la seva documentació acreditativa (DNI/NIE/NIF/Passaport). En cas que lliuri el formulari PI 15 una altra persona, a més de les dues còpies del formulari, caldrà aportar fotocòpia del DNI/NIE/NIF/Passaport de la persona física / jurídica titular de l'establiment que figuri al formulari. (Original per a la dependència del CME que recull el formulari i còpia per a l'establiment).
Una vegada tramitat telemàticament el document PI15, us contactaran els interlocutors de la PGME de la regió policial que us pertoqui (els podeu consultar a la darrera pàgina del Manual d'instruccions de l'usuari del web de registre de viatgers d'establiments d'hostalatge), els quals us informaran del nom d'usuari i de la paraula de pas assignada. Quan s'accedeixi per primera vegada a l'aplicació haurà de canviar la paraula de pas que li ha estat assignada, per una de la seva pròpia elecció (la paraula de pas NO CADUCA). A partir d'aquí, ja podrà començar a comunicar els hostes que tingui allotjats sempre respectant el termini de les 24 hores següents a l'inici de l'allotjament de cada persona.
Heu d'anar a la pàgina principal de la web de registre de viatgers d'establiments d'hostalatge, sota del requadre on s'ha d'informar de l'usuari i de la paraula de pas, es troba l'opció "Ha oblidat la seva paraula de pas?"
Si premeu aquesta opció se us obrirà una pantalla, on haureu d'informar del codi d'usuari que és el número d'identificador policial de l'establiment i del correu de contacte que es va informar en el formulari PI 15 per a donar d'alta l'establiment.
Un cop introduïda aquesta informació heu de prémer "Reinicialitzar paraula de pas", la nova paraula de pas s'enviarà automàticament al correu informat.
Sortir de la pàgina i tornar-hi a accedir.
El sistema permet tres intents, si al tercer intent posem el codi d'usuari i/o la paraula de pas incorrectes, el sistema es bloquejarà i s'haurà de reinicialitzar la paraula de pas. En cas que tampoc es pugui solucionar amb aquesta opció s'haurà de contactar amb l'interlocutor corresponent.
El número d'usuari és el codi d'identificador policial del vostre establiment. Si no el recordeu, us haureu de posar en contacte amb els interlocutors de la PGME de la regió que us pertoqui, que els podeu consultar a la darrera pàgina del Manual d'instruccions de l'usuari del web de registre de viatgers d'establiments d'hostalatge.
Sí, haurà d'efectuar una alta per cadascun dels habitatges d'ús turístic gestionat per un mateix titular o responsable i informar d'un telèfon que haurà d'estar disponible les 24 hores del dia.
Com a gestor de diferents habitatges d'ús turístic té dos opcions per gestionar les comunicacions:
Opció 1, a través de la funció REASSIGNACIÓ dels establiments que gestiona accedint amb les seves credencials (gestor donat d'alta), podrà assignar-se tots i cadascú dels establiments introduint el codi policial (ID) i contrasenya de tots els establiments (huts) que gestiona.
Opció 2, el gestor de comunicacions ha d'entrar dintre de la web amb el seu codi i contrasenya i un cop en la seva sessió anar a l'enllaç esquerra opció MANTENIMENT D'ESTABLIMENTS, ALTA D'ESTABLIMENT (GENERACIÓ DE PI-15), en aquest cas el gestor ha de sol·licitar l'alta a tots els seus establiments que no disposin d'ID i contrasenya. El gestor ha d'enviar PI15 signat amb persones encartades, juntament amb la documentació, un cop validada aquesta alta es reassignarà al gestor
Sí, segons la normativa de turisme vigent a Catalunya, ha d'informar també d'aquest telèfon per a fer obtenir el Número d'Inscripció al Registre de Turisme de Catalunya (NIRTC) a la Direcció General de Turisme. Cal que posi aquest mateix telèfon en el formulari PI-15 per tal de poder contactar en cas d'incidència.
Podeu consultar el Manual d'instruccions de l'usuari del web de registre de viatgers d'establiments d'hostalatge, on es detalla la creació i el format dels fitxers.
Quan un fitxer dóna errors de validació, es mostra a la pantalla quina part del fitxer conté l'error. Una vegada identificat l'error, s'ha de rectificar i tornar a enviar el fitxer.
Sí, l'establiment pot configurar i personalitzar algun dels paràmetres i les dades relatives a l'aplicació. Per a fer-ho ha d'accedir a l'aplicació amb les seves dades d'usuari al menú "Dades de l'Establiment", des d'on pot:
Les dades a facilitar en l'exercici de l'activitat d'hostalatge estan recollits en l'ANNEX I del Reial decret 933/2021 ENLLAÇ
Sí, però no és obligatori d'informar el DNI si el viatger és un menor de 14 anys.
S'ha de comunicar de manera immediata i, en qualsevol cas, mai en un termini superior a les 24 hores següents a l'inici de l'allotjament de cada persona.
Segons el Reial Decret 933/2021, cal informar també en el moment que es faci la reserva i es disposa de 24h.
No, la fitxa del viatger s'ha d'imprimir abans de fer l'enviament del fitxer massiu o de les fitxes individuals. Un cop fet l'enviament només es pot descarregar per imprimir o guardar el comprovant d'enviament.
Aquesta funció serveix per a què l'usuari pugui cercar un client, per a comprovar o modificar les dades, però sempre abans d'enviar-les.
Els subjectes obligats recollits a l'article 5 del RD 933/2021 han de portar un registre informàtic en el que constin les dades comunicades i s'han de conservar durant tres anys a comptar des de la finalització del servei contractat.
Hi ha certes dades que l'usuari no pot modificar i s'haurà de contactar amb l'interlocutor corresponent.
És el número que assigna el programa informàtic de cada usuari, el qual constarà d'una sèrie de dígits que identificarà el registre o reserva d'un viatger. Aquest número serà igual per tots els membres d'una mateixa reserva o contracte en curs.